Nu ai nicio scuză când e vorba de sănătatea ta. Eu am ales să fac sport! Tu?


Astăzi suntem oameni de birou, lipiți toată ziua de scaunul din oficiu, apoi de patul sau canapeau de acasă.  Și așa zilnic suntem adepții unei vieți pasive, care poate deveni în multe situații chiar dăunătoare pentru sănătatea noastră psihică și fizică. E ușor să faci parte din această tabără, eu însă am decis din anul 2012 să am un altfel de ritm și astăzi îți povestesc de ce. Cine știe, poate decizi de mâine să te ridici din pat și să faci o schimbare. Iar dacă ești deja adeptul/adepata unui astfel de ritm, atunci te invit la o discuție la acest subiect.

Tenisul și înotul – energizante eficiente

Sunt o persoană dinamică și mi-au plăcut activitățile sportive încă pe când eram la școală, practicând mai des voleiul. De 4 ani practic săptămânal tenisul de câmp, care mă face să mă rup de la viața contidiană. În momentul când încep jocul mă conectez în totalitate la joc. E genul de sport care nu te plictisește, de fiecare dată e ceva nou, mă încărcă cu energie, emoții pozitive și cu sănătate. De ceva timp am început să practic și înotul, care este un timp de sport cu multe beneficii, unde lucrează toate grupele de mușchi externi și interni, se antrenează respirația și este un exercițiu cadriovascular foarte bun.

De felul meu sunt perfecționistă și în sport sunt la fel. Din acest motiv am ales să practic cu ajutorul unui antrenor personal, atât tenisul, cât și înotul. Să ai o persoană alături care te

ghidează cum e corect să faci mișcările, poziția mâinelor, corpului este foarte important,pentru că fiecare sport are secretele lui și nu le poți afla singură/singur sau ți-ar lua prea multtimp ca să le cunoști.

Lenea poate fi depășită

Să fii de două ori pe săptămână în sala de sport între orele 7:00 și 8:00, pare a fi dificil, dar e realizabil. Fac acest efort, deși uneori lenea e mare și sunt obosită. Însă știu că după fiecare antrenament mă încarc cu energie la început de săptămână și la sfârșit. Deci pentru a mă menține în tonus e suficient, multă activitate sportivă nu face bine pentru sănătate. Vă recomand să vă găsiți tipul de sport potrivit pentru voi și să îl practicați din plăcere, atunci beneficiile sunt pozitive și pentru sănătate. Sportul are următoarele avantaje: antrenament cardiovascular, tonifică musculatura, stimulează circulația, crește capacitatea respiratorie, arderea caloriilor și activarea metabolismului, etc.

Acum mă gândesc dacă rămân la tenis și înot sau mă aventurez cu un nouă activitate… ,,Pole Dance”. Deocamdată nu am încercat, dar sunt foarte tentată.

Dragii mei, voi sunteți cei care vă oferiți sănătate fizică și mentală. Alimentați-vă echilibrat, practicați tipul de sport preferat, odihniti-vă și fiți plini de viață.

Eu, ,,Doctorul tău în menținerea sănătății și frumuseții ,, te aștept cu drag.

Fiți frumoși la chip, și la suflet!

 

Marina Braniște, doctor estetician și nutriționist

Sfaturi

Lasă un răspuns